منبع انبساط خودروی ام وی ام تیگو ظرفي است با گنجايش حدود ۲ ليتر از جنس پلاستيک که در کنار رادياتور نصب ميشود. هنگام جوش آوردن و گرم شدن بيش از حد موتور، آب اضافي رادياتور با باز شدن سوپاپ فشار در رادياتور از طريق شيلنگ سرريز وارد منبع انبساط ميشود.
این عمل از هدر رفتن آب جلوگيري ميی کند.
تذکر: اتومبيلهايي که منبع انبساط دارند براي اضافه کردن آب نياز به باز کردن در رادياتور ندارند بلکه آب را داخل منبع انبساط ميريزند, اين کار به کمتر زنگ زدن رادياتور کمک ميکند.
موتور زمانی خوب کار میکند که دمای مایع سرد کننده حدود ۹۳ درجه سانتیگراد یا حدود ۲۰۰ درجه فارنهایت باشد.
در این دما:
۱-محفظه احتراق به اندازه کافی گرم می شود تا احتراقی بهتر و آلودگی کمتر حاصل شود.
۲-لزجت روغن موتور کمتر و در نتیجه عملکرد اجزای آن روانتر و در نهایت میزان اتلاف توان موتور کمتر می شود.
۳-فرسایش قطعات و اجزای فلزی کمتر می شود.
خنک کاری در موتور دو علت دارد:
۱-نگه داشتن دمای اجزای موتور در دمایی که روغنکاری موثر در آن ممکن باشد.
۲-نگه داشتن دمای اجزای مختلف موتور در یک محدوده خاص به طوری که به سلامت قطعات موتور صدمه نزند.
در صورتي كه خودرو شما جوش آورده از باز كردن درب رادياتور و يا منبع انبساط خودداري كنيد. بهتر است در حالت موتور روشن ، آب به سطح پره هاي رادياتور پاشيده شود و در صورت امكان بخاري ماشين نيز روشن شود تا سرعت خنك كاري موتور افزايش يابد . در خنك كاري موتور بسته به نوع طراحي سيستم خنك كاري موتور از دو نوع سيستم استفاده مي شود . در خودرو هايي كه از سيستم معمولي با مدار باز استفاده مي شود منبع انبساط ندارند .و خودرو هايي كه داراي منبع انبساط بوده و با انبساط و انقباض ، سيال به منبع انبساط وارد و خارج مي شود سيستم خنك كننده مدار بسته گفته مي شود كه در اين سيستم پرت مايع خنك كننده در حد بسيار ناچيزي بصورت بخار مي باشد.
Dapoxetina Porto Alegre Priligy Y Cialis Son Compatibles Cialis Comprimes